MEETING OF THE COUNCIL
CONSEJO/
CONSEIL / CONSIGLIO/
RAADSVERGADERING
The UMEC-WUCT’s Council
will meet in London on November 18-20, 2016. Participants include members of
the UMEC-WUCT, colleagues interested in the covered topics, and those who will be
part of the World Union.
We will discuss and reflect upon the
following theme: "Virtues
in the personal and professional lives of teachers."
We suggest that each participant begins now
in his or her preparation of teaching and learning materials in order to
optimize on the reflection and exchange of experiences.
With this first article, we begin the
journey that will lead us to the meeting in November.
We also ask you to submit articles to be
published.
For information write to: umec.wuct@gmail.com
WHAT APPETITE DO YOU HAVE?
Ethics and
virtues in life and in society:
A utopia, a hope, a commitment
According to Aristotle, the appetite is the natural tendency for each
person to realize what he or she considers "good." The concept of
good is closely related to the way of understanding life and the manner of
relating to others and society. The recent study by the OCSE, Trust in Government,
comparatively analyzes the situation of 29 countries in the world in regards to
corruption, highlighting the need, from the earliest years of life, to teach
and to exercise the ethics of good citizenship.
Therefore, the report reminds all of the institutions called upon of their responsibility to take care of the growth of good citizens. However, even the citizens must know how to take care of the institutions. In fact, often the unvirtuous citizens make institutions empty of value and full of wrongdoing.
Therefore, the report reminds all of the institutions called upon of their responsibility to take care of the growth of good citizens. However, even the citizens must know how to take care of the institutions. In fact, often the unvirtuous citizens make institutions empty of value and full of wrongdoing.
The ethical life consists of taking "care of oneself, care of
others, and care of the institutions" (P. Ricoeur). One develops the
ability to take care of oneself from birth thanks to the commitment and example
of educators-leaders and to life in environments that favor the practice of
virtue. The
ethics of care interact with ........
ETHICS AND VIRTUES
LA ETICA Y LA VIRTUD
APETITO
POR QUÉ?
La ética y la virtud en la
vida y en la sociedad.
Utopía, una esperanza, un compromiso
Giovanni Perrone
Según
Aristóteles, el apetito es la tendencia natural de cada persona a darse cuenta
de lo que él considera "buena". El concepto de bien está estrechamente
relacionado con la manera de entender la vida y la manera de relacionarse con
los demás y de la sociedad. El reciente estudio de la OCDE , confianza en el
gobierno, comparativamente analizar la situación de 29 países en el mundo en lo
que respecta a la corrupción pone de relieve la necesidad, desde los primeros
años de vida, que enseñe y lo hace ejercer la ética de la buena ciudadanía.
Por lo tanto, el informe recuerda la responsabilidad de todas las instituciones llamadas a cuidar el crecimiento de buenos ciudadanos. Incluso los ciudadanos, sin embargo, deben saber cómo cuidar de las instituciones. De hecho, a menudo, no es ciudadanos virtuosos que hacen las instituciones vacías de valor y lleno de irregularidades.
Por lo tanto, el informe recuerda la responsabilidad de todas las instituciones llamadas a cuidar el crecimiento de buenos ciudadanos. Incluso los ciudadanos, sin embargo, deben saber cómo cuidar de las instituciones. De hecho, a menudo, no es ciudadanos virtuosos que hacen las instituciones vacías de valor y lleno de irregularidades.
La vida ética está tomando "el cuidado personal, cuidado de los
demás, la atención de las instituciones" (P. Ricoeur). Que madura la
capacidad de cuidar desde su nacimiento, gracias al compromiso y el ejemplo de .........
LA ETICA Y LA VIRTUD
Quel appétit as-tu ?
Etique
et vertus dans la vie et la société. Une utopie, une espérance, un engagement.
Giovanni Perrone
Selon Aristote l’appétit représente la tendance naturelle
qui pousse chacun à réaliser ce que lui, il considère comme « bien ».
Le concept de bien est étroitement lié à la façon de comprendre la vie et à la
manière de se positionner face aux
autres et dans la société. La récente étude de l’OCSE, trust in government, en
analysant de façon comparative la situation de 29 pays dans le monde dans le
domaine de la corruption met en lumière la nécessité que, depuis les premières
années de la vie, on apprenne et on entraîne l’étique de la bonne citoyenneté.
Malheureusement, la situation italienne ne se trouve pas parmi les meilleures.
Pour cela, le rapport réclame la responsabilité de toutes les institutions
appelées à prendre en charge la formation de bons citoyens. Les citoyens aussi,
cependant doivent savoir prendre soin des institutions. En fait, souvent, ce
sont les citoyens non vertueux qui rendent les institutions vides de valeur et
riches de malfaisance.
CHE APPETITO HAI?
Etica e virtù nella vita e nella società.
Un’utopia, una speranza, un impegno
Secondo Aristotele l'appetito rappresenta
la naturale tendenza che spinge ogni uomo a realizzare ciò che egli ritiene
“bene”. Il concetto di bene è strettamente connesso al modo di intendere
la vita e alla maniera di porsi nei confronti degli altri e nella
società.
Il recente studio dell’Ocse, Trust in Government, analizzando
comparativamente la situazione di 29 Paesi nel mondo nei riguardi della
corruzione evidenzia la necessità che, sin dai primi anni di vita, si insegni e
si faccia esercitare l’etica della buona cittadinanza.
Perciò il rapporto richiama la
responsabilità di tutte le istituzioni chiamate ad aver cura della crescita di
buoni cittadini. Anche i cittadini, però, debbono sapersi prender cura delle
istituzioni. Infatti, sovente, sono i cittadini non virtuosi che rendono le
istituzioni vuote di valore e ricche di malaffare.
Il vivere eticamente è il prendersi “cura di sé, cura degli altri, cura
delle istituzioni” (P. Ricoeur). Si matura la capacità di .....
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